22 maja 2025 roku na Stadionie Miejskim Legii Warszawa odbył się Wielki Finał XI edycji Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Nasi uczniowie zdobyli liczne nagrody i wyróżnienia, a ich projekty spotkały się z dużym uznaniem. To efekt ich ciężkiej pracy, zaangażowania i pozytywnego wpływu na otaczającą rzeczywistość.
ZS4 wśród najlepszych szkół w Polsce
Zespół Szkół nr 4 zajął 45. miejsce w Polsce i 2. miejsce w województwie wśród 538 szkół w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2025. Dzięki temu ZS4 zdobył tytuł „Szkoły Kompetencji Przyszłości 2025”. Ranking wyróżnia szkoły, które najlepiej rozwijają kluczowe umiejętności, takie jak kreatywność, współpraca, komunikacja i krytyczne myślenie.
2 Srebrne i 4 Brązowe Wilki
W tegorocznej edycji Olimpiady nasi uczniowie zdobyli 2 Srebrne Wilki oraz 4 Brązowe Wilki. Projekty, które zostały nagrodzone, dotyczyły kluczowych wyzwań społecznych, takich jak zdrowie psychiczne, ekologia, walka z przemocą i hejtem. Oto nagrodzone zespoły i ich projekty:
-
Srebrne Wilki:
-
Happy Time – projekt promujący wartościowe spędzanie wolnego czasu przez dzieci i młodzież. Projekt został zrealizowany przez Gabrielę Jackiewicz (liderkę projektu), Izę Konopko, Karolinę Pojawę, Dominikę Podziewską, Zuzannę Sieńkowską oraz Oliwię Wasilewską, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Zespół zorganizował warsztaty, spotkania oraz akcje takie jak Charytatywny Turniej Piłki Siatkowej i „Podaruj Uśmiech na Święta”.
-
Przerwij milczenie – projekt mający na celu przeciwdziałanie przemocy w szkole i poza nią. Realizowany przez Sylwię Chmielewską (liderkę projektu), Dawida Sobuń, Edytę Jankowską i Mateusza Świerzbin, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Projekt skupiał się na edukacji uczniów na temat przemocy, jej rozpoznawania oraz dostępnych form wsparcia.
-
-
Brązowe Wilki:
-
Yes or not (eat): Jak nie wpaść w pułapkę żywieniową – projekt realizowany przez Szymona Osewskiego (lidera zespołu), Agnieszkę Dąbrowską, Weronikę Piotrowską, Amelię Piasecką i Patrycję Anzulewicz, pod opieką Michaliny Cimochowskiej. Projekt uświadamiał młodzież o błędach żywieniowych oraz konsekwencjach złego odżywiania, oferując porady dotyczące zdrowej diety.
-
EkoBuddies – zespół w składzie Natalia Brezgieł-Moczkowska (liderka projektu), Katarzyna Boguszewska, Julita Dziekońska oraz Tomasz Cichocki, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Projekt podejmował działania na rzecz ochrony środowiska, organizując warsztaty i cykle zajęć, a także angażując się w sprzątanie najbliższej okolicy i symboliczne adoptowanie zagrożonych gatunków.
-
Młodzież przeciwko hejtowi – projekt realizowany przez Wiktorię Kulik (liderkę), Aleksandrę Koszewską, Jakuba Murawskiego, Edytę Cipielewską i Weronikę Przybyło, pod opieką Edyty Sidor-Bryk. Celem było przygotowanie kampanii edukacyjnej, mającej na celu walkę z hejtem, szczególnie wśród młodzieży.
-
BetterBite-BetterMind – projekt realizowany przez Martynę Choińską i Katarzynę Plewę, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Projekt promował zdrowe nawyki żywieniowe i wspierał młodzież z zaburzeniami odżywiania, pomagając budować zdrową relację z jedzeniem oraz pozytywny obraz ciała.
-
W gronie finalistów znalazły się również uczennice Kornelia Kadysz i Maja Żuk, które realizowały projekt „Konsumencki Kompas” pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Celem było edukowanie społeczności w zakresie praw konsumenckich. Uczennice przeprowadziły warsztaty oraz zorganizowały Dzień Konsumenta w szkole, pomagając uczestnikom zdobyć wiedzę na temat obrony swoich praw w codziennych sytuacjach.